Kerana kita juga tidak SEMPURNA!

Assalamualaikum warahmatullah

Semua orang nak jadi sempurna walaupun hakikatnya takde siapa dalam dunia ni yang boleh sempurna. Setiap orang ade kelemahan dan masalah yang tersendiri. Dalam kita cuba membaiki kesalahan dan kelemahan itu, kita berlapang dadalah dengan apa yang terjadi supaya tidak menambah stress diri sendiri.

Entri kali ini saya nak ceritakan tentang betapa normalnya saya. Supaya anda juga rasa perasaan yang sama.

"Rumah saya pun bersepah-sepah"
"Saya masih marah dan jerit kat anak"
"Saya pun tensen juga kadang-kadang"

Ini semua ayat yang saya ungkapkan kepada ibubapa yang hadir Parenting Chit Chat pada hari Ahad tempohari. Jemputan dari Ummi Playkids kali ni istimewa sebab ianya santai dan bersahaja. Hadirin yang dengar saya nampak senyum dan lega belaka!!!

Kalau anda pernah mendapatkan nasihat dari saya, tentu anda perasan saya biasanya akan cakap ianya perkara biasa!
Saya nak semua orang tahu, saya juga Emak biasa yang hidup penuh huru-hara melayan karenah 3 orang hero yang lain peel nya. Kerana itu jugalah sewaktu saya menulis di blog dan buku BEB, saya beritahu apa yang terjadi tanpa sorokkan fakta sebenar. Mungkin sebab itu juga ramai yang lepas baca BEB kata macam baca kisah sendiri pulak. Hahahaha



Saya pun tidak sempurna. Saya juga ada emosi dan marah jika terlalu penat dan kecewa. Saya juga seperti anda yang tak pernah sudah mengemas rumah dari pagi sampai malam dan kadangkala saya biarkan aje bersepah.

Ini dipanggil 'let go' kemudaratan kecil untuk mengelakkan kemudaratan lebih besar. Jika stress sangat nanti lebih merbahaya. Adapun emak yang rumahnya sentiasa kemas berkilat walau anak berderet belaka tu, itu saya puji dan wajar sangat dicontohi!

Pokok pangkalnya, buatlah yang terbaik
Jika akhirnya ianya tidak sempurna, ketahuilah hanya Allah yang paling layak memiliki sifat Maha Sempurna!

Loooooooveee

P/s: Jangan lupa temujanji kita di PBAKL pada 30 April jam 12 tenghari di booth Deen Prints ye... more to come...more to come...

Salwa Mohd Saleh

A WAHM of 3 boys who wish to be extraordinary.

No comments:

Post a Comment