Shopping di Johor Premium Outlets (JPO)

Assalamualaikum wbt

Hari tu ada cerita tentang Tips ke Hello Kitty Town di Nusajaya. Kali ni nak cerita sambungan nya pada hari kedua di mana kami decide utk ke Johor Premium Outlets atau glemer juga di kenali sebagai JPO yang terletak di Kulaijaya



Pagi yang masih sunyi sepi. Kami bersarapan di kedai mamak yang berdekatan dengan hotel. Balik semula ke hotel untuk bersiap-siap dan check out

Kami dimaklumkan rakan yang duduk di JB utk keluar awal supaya sampai awal di Johor Premium Outlet (JPO) yang terletak di Kulaijaya. Katanya, kalau tengahari keadaan disana panas terik dan ramai orang.

Tips #1: Sampai sebelum pukul 10 di JPO memang membantu juga

Kami sampai jam 10.10 pagi. parking masih kosong dan cuaca masih redup. Kami menyewa taxi utk Imran dengan deposit RM100 dan sewa RM30. Mahal dan ended up Imran berebut dengan I'jaaz utk naik.

Tips #2: Kalau anda ada anak lebih dari seorang, kami tak galakkan anda sewa taxi ini. Sumpah!

Banyak juga kedai-kedai disini. Emak dan Ayah keluarkan list Boycott Israel Products dan tak memeranjatkan bila hampir separuh kedai-kedai disini termasuk dalam list. Bagus, boleh berjimat juga.



Secara jujurnya, harganya sama sahaja. Kata kawan kami, ikut 'nasib' di JPO ini. Ada kalanya apa pun tak dapat beli. Ada kalanya sale yang sangat best hingga berguni-guni yang dibeli.

Jadi, kami datang pada waktu yang salah mungkin. Dapatlah beli seluar budak-budak sehelai dua dan beli coklat. Coklat whittaker's ini memang favourite Emak sejak student lagi. Kalau dulu satu bar dalam NZ4.50 atau RM11..tadi beli RM21..sebbaik Ayah yang belanja




Tips #3: Mungkin kalau anda betul-betul mahu shopping, sebelum ke JPO dapatkan risikan-risikan kawan yang duduk disekitar JB untuk tahu bila sale akan berlansung. Contoh Year End Sale, Sale raya CIna dan sebagainya

Kami kemudian makan di food Court JPO. Harganya oklah, berpatutan. Kemudian kami ke pasir Gudang (sesat di Kulai terlebih dahulu) untuk menziarahi seorang rakan yang baru dapat baby. Jam 5.15 baru kami keluar dari Pasir Gudang.

Faktor hujan dan kereta yang banyak membantutkan perjalanan. Hampir jam 10malam baru sampai di Seremban. Letih!

Apapun, moga perjalanan ini memberi pengajaran dan pelajaran dan mengeratkan kasih sayang kami sekeluarga. terima kasih Ayah!

:)

Love,

Salwa

Salwa Mohd Saleh

A WAHM of 3 boys who wish to be extraordinary.

No comments:

Post a Comment