Keistimewaan pil Shaklee: Kadar bioavailabiliti yang tinggi!

Assalamualaikum wbt


"Boleh ke pil ni makan serentak?"
"Tak pe ke amik sekaligus?"

Sebelum ni saya pernah kongsi tentang Tips Pengambilan Supplement Shaklee

Oleh kerana ramai pulak yang tanya dan selalu ditanyakan soalan ini, maka biarlah saya jawap dengan lebih terperinci tentang pil Shaklee.


Shaklee telah melabur dengan banyak dalam bidang R&D (Research & Development) dengan konsisten dalam memastikan produk Shaklee sentiasa berkesan, semulajadi dan dapat di tambah baik dari semasa ke semasa.

Antara cabang ujikaji yang telah dilaksanakan adalah dengan penambah baikan cara vitamin bertindak dalam sistem tubuh badan kita.


Untuk faham tentang cara pil Shaklee bertindak, kita tengok dulu macam mana nutrien daripada makanan yang kita makan setiap hari tu diserap oleh sistem penghadaman kita.

Ce tengok rajah dibawah ni:


sistem penghadaman manusia





















Secara general, kebanyakan nutrien yang kita dapat dari makanan tu diserap di kawasan USUS KECIL. Proses di mula-mula berlaku dari dalam mulut. Air liur kita berfungsi mencernakan makanan. Lepas tu makanan yang kita dok kunyah-kunyah tu kemudian ditelan dan dibawa esofagus ke dalam perut.

Faham tak setakat ni?

Lepas tu, dalam perut kita ni ade asid yang dipanggil Asid hidroklorik. Asid ni penting. Bukan sahaja nak cernakan makanan, tapi kalau asid ni tak seimbang, tu yang jadi macam-macam masalah lain seperti ulser perut, rambut boleh gugur, lesu aje dan macam-macam lagi lah!

Jadi, apa kaitan dengan pil Shaklee ni?

Macam ni, pil Shaklee ni direka dengan mempunyai kadar bioavalibiliti yang sangat tinggi.

Ape pulak bioavilibiliti tu?

Dalam bahasa mudah, panggil kadar penyerapan yang tinggi.

Macam mana boleh jadi camtu?

Sebab pil Shaklee diperbuat dari 'kulit' atau coating yang bertindak mengawal nutrien didalam nya untuk di lepaskan pada tempat-tempat yang sepatutnya.

Contoh?

Jom tengok rajah kat bawah ni pulak:


Contohnye kita amik Vita Lea. Vita Lea direka dengan memiliki coating 'folic acis micro coating' yang dilepaskan dalam perut sebab antara kandungan Vita lea ni adalah iodin yang diproses di perut.


penyerapan vitamin shaklee

Contoh lagi, Vitamin A diserap di jejunum. Jadi vitamin Carotomax tidak dilepaskan sebelum melepasi perut.

Vita C pulak dilengkapi dengan coating berbentuk 'gel diffusion' supaya khasiatnya tahan selama 12 jam didalam darah. Vita C Shaklee jugak bertindak secara 'sustained release' iaitu dilepaskan sedikit demi sedikit. Jadi sentiasa ada Vita C dalam badan kita.

Jadi, untuk penyerapan secara optimum, lebih digalakkan supaya pelanggan mengambil vitamin secara jadual yang khusus pada masa tertentu kerana sesetengah vitamin diserap ditempat yang sama seperti Vita Lea dan Ostematrix. Kedua-duanya diserap ditempat yang sama malahan zat besi (Vita Lea) dan kalsium (Ostematrix) cenderung utk terikat antara satu sama lain yang jika diambil serentak, boleh menyebabkan gangguan pada penyerapan nutrien tersebut.

Menarik kan?

Sebab itu anda kena pilih kami sebagai pembekal Shaklee anda
Kami sediakan jadual sepenuhnya untuk anda
Juga cara pengambilan terbaik dan tips yang berkesan supaya anda dapat kesan optimum
Semua ini secara PERCUMA
Tapi...

Khas untuk pelanggan salwasaleh.com sahaja!


Jangan tunggu lagi, hubungi kami segera :)

Love,

Salwa


****************************************

Ingin mendapatkan harga ahli? Semestinya!
Pelarasan harga dari Shaklee telah menetapkan harga ahli hanya utk ahli berdaftar sahaja

Terdapat pelbagai kelebihan menjadi Ahli Shaklee

Jangan tunggu lagi, mendaftarlah dengan segera kerana yuran SEUMUR HIDUP hanya sebanyak RM65 (tambahan RM10 utk kos pengeposan kit ahli ke semenanjung Malaysia dan RM20 utk pengeposan ke Sabah, Sarawak dan WP Labuan)

Klik sini utk mendaftar pada hari ini: JOIN SHAKLEE 

Salwa Mohd Saleh

A WAHM of 3 boys who wish to be extraordinary.

No comments:

Post a Comment