Tips menambah susu badan (milk booster) dengan Alfafa & ESP


Assalamualaikum semua


Mesti ramai dikalangan para ibu kadangkala mengeluh tentang susu mereka yang 'cukup-cukup' makan atau kadang-kadang tak cukup. 

Tak kurang juga yang mengadu stok EBM mereka umpama 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang'. 

Macam mana caranya untuk menambahkan susu badan? Betul ke ada supplement yang boleh menjadi milk booster?


tambah susu, set penyusuan shaklee, Alfafa, Alfafa Shaklee, Energizing Soy Protein, ESP shaklee, Shaklee ESP, Protein Shaklee, SHaklee protein, tambah tenaga dengan Shaklee, ESP, Energizing Soy Protein Shaklee, COD Putrajaya, COD Desa Pinggiran Putra, COD Bandar BAru Bangi, COD Equine Park
Gambar EBM saya ini selaku hiasan dan diharap memberi sedikit motivasi lah :)

Benar setiap anak ada rezekinya, namun jika cara biasa tidak membuahkan hasil, selaku ibu, kita harus mencuba untuk memberikan yang terbaik.


Dan tidak salah mencuba supplement untuk membantu menambah tenaga, mengurangkan tekanan seterusnya membantu menambahkan pengeluaran susu badan.

Video dibawah ini adalah cerita seorang Peer Lactation yang  berusaha juga untuk menambahkan tenaga dan kesihatan badannya supaya supply susu kekal





Terdapat dua supplement asas didalam Set Penyusuan Shaklee yang boleh dicuba jika anda kekurangan budget. 


Suppelement tersebut adalah Alfafa Shaklee dan ESP Shaklee

Mungkin ramai yang tidak mengenali Alfafa. Kalau sebut Tongkat Ali dan Kacip Fatimah, mungkin ramai yang tahu. Alfafa ni sebenarnya juga digelar Raja Segala Tumbuhan. Alfafa sangat glamour dikalangan pengguna vitamin Shaklee.


Untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi dan ingin menambahkan susu badan, Alfafa adalah salah satu supplement terbaik yang selalu saya sarankan. 

In sya Allah memang berkesan untuk boost pengeluaran susu badan anda! Saya sendiri hingga sekarang mengamalkan pengambilan Alfafa.



tambah susu, set penyusuan shaklee, Alfafa, Alfafa Shaklee, , tambah tenaga dengan Shaklee, ESP, Energizing Soy Protein Shaklee, COD Putrajaya, COD Desa Pinggiran Putra, COD Bandar BAru Bangi, COD Equine Park

Rakan kepada Alfafa dalam menambahkan tenaga dan membantu menambahkan pengeluaran susu badan tak lain tak bukan adalah Energizing Soy Protein (ESP) drink! 

ESP juga amat popular dikalangan pengguna vitamin Shaklee malahan dikalangan para suami yang mencuba ESP.
tambah susu, set penyusuan shaklee, Energizing Soy Protein, ESP shaklee, Shaklee ESP, Protein Shaklee, SHaklee protein, tambah tenaga dengan Shaklee, ESP, Energizing Soy Protein Shaklee, COD Putrajaya, COD Desa Pinggiran Putra, COD Bandar BAru Bangi, COD Equine Park


KHASIAT ALFAFA



Selain tu, Alfafa juga membantu mereka yang mengalami bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, bengkak buku lali dan kaki, sinus, alahan, hayfever, gout, bau badan, kaki busuk dan nafas berbau.
Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.

Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa:
Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.
Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.
Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.
Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.
Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.
Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa:
Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.
Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.
Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.
Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.
Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.
Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.
Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa:
Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu
Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.
Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.

AWAS!!!!

Tidak semua alfalfa adalah sama,alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. 

Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.


KHASIAT ESP
















Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.




Kelebihan ESP Shaklee:


•    Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan 
      rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
•    Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
•    Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada 
      keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian 
      menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal 
      kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
•    Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu 
      Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), 
      di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari 
      proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.



Bagaimana ingin memiliki Alfafa dan ESP Shaklee?

Mudah!

Setiap set ini hanyalah berharga RM203.75 sahaja! Kos pos laju ke Semenanjung Malaysia adalah RM10 dan Sabah/Sarawak/WP Labuan adalah RM15.

Klik butang di bawah untuk membeli sekarang!


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9de6d14fff9806d4bcd1ef555be766cd








Jika anda ingin membuat pembayaran melalui PayPal atau Bank In, hubungi kami di talian 019-5558027 atau emailkan sebarang pertanyaan ke salwamohdsaleh@gmail.com

Setiap pembelian Set Budget BF ini bersama salwasaleh.com anda akan layak menerima:
  1. Jadual pengambilan
  2. Cara pengambilan terbaik
  3. Tips utk menambahkan susu ibu
  4. E-book resepi ESP 

Semua diatas adalah esklusif untuk pelanggan salwasaleh.com sahaja!

Hubungi kami segera!

Love,

















Terdapat pelbagai keistimewaan jika anda menjadi ahli Shaklee. Klik sini utk mendaftar pada hari ini: JOIN SHAKLEE 

Salwa Mohd Saleh

A WAHM of 3 boys who wish to be extraordinary.

1 comment:


  1. Maklumat yang menarik mengenai cara untuk menambahkan susu badan. Diet yang sihat memang penting bagi wanita yang menyusukan badan. Di samping itu, bagi mengelak ketidakseimbangan hormon prolaktin yang boleh mengganggu penghasilan susu badan, seseorang wanita juga harus mendapat rehat yang cukup dan tidak terdedah kepada tekanan emosi.

    ReplyDelete