tetap pada jalan yg benar

assalamualaikum warah matullah...

lama dh tk up date..tkde la busy sgt..cuma belom rasa nk menaip kat blog ni.tgh tunggu idea.sekarang bukan masa yg banyak idea pun..tp tkpe la..tulis la sesuatu utk tatapan semua.

hari ni nak borak-borak pasal SOMETHIN..tp sebelum tu..kita cakap2 pasal nikmat islam dan iman dulu.dua nikmat terpenting yg kita selaku hamba pada-Nya kene selalu mintak..setiap hari setiap ketika...supaya tk ilang dua nikmat ni.sebagai seorang mukmin...kita patut dan mesti bersyukur kepada Allah kerana kita dilahirkan...dan dibesarkan sebagai seorang Muslim.cuba tgk sekeliling kita...brape ramai org lagi yg masih pincang dan dahaga dengan ketenangan beragama...agama sebenar yg masih dalam pencarian..

lagi2 yg duduk oversea..cuba tgk kawan2 kita tu...ramai yg tk beragama..atheis...tk percaya tuhan..kalau dok pk balik...cyan pun ade.jadi kita selaku 'yang terpilih' utk menganut agama Islam ni sgt2 lah rugi kalau tk cuba jadi yg terbaik...tk cuba nk perbaiki diri utk jadi mukmin sejati..khudwah hasanah (contoh baik) kepada seluruh manusia yang lain..

cakap-cakap ni..tuju kat diri sendiri dulu la yg pastinya...kata org..telinga sendiri lagi dekat dengan mulut sendiri..so telinga sendiri la yg dgr dulu compare to teling aorg lain.same wif mata..my mata nmpk dulu before korang baca...so kene tuju kat diri sendiri laa...kan?kan?

jadi..kalo lps solat tuh..lps buat2 mende tuh...doa2 la pada Allah..mintak supaya kekalkan nikmat iman dan islam..jangan jadi mende2 yg tk elok n jangan yakin sangat2 sampai tk berdoa pada allah..takut perkara tk diingini terjadi...mana tau..satu hari nanti...terpesong dr landasan Islam..na'uzubillah hi min zalik..doa banyak2 pada allah..supaya kita kekal dalam islam.

hmm..berbalik pada SOMETHIN kat atas td..actually hari ni nk citer sket la psl mimpi..semua org mimpi kan?kalo nk ikut...sehari mimpi sampai 4 5 kali pun boleh.(sejak sampai NZ ni..) tatau la pasal ape senang sgt mimpi.tp ari ni nk citer psl mimpi org..not mine.

[posting tlh diedit kembali.. ade org kata tk elok citer mimpi yg buruk]



dengarlah luahan hati hamba-Mu ini ya Allah..

"andai diri ini bakal menyimpang dari landasan-Mu ya Allah..maka Kau ambillah diri ini ketika masih berada dalam nikmat Islam.andai diri ini suatu hari nanti ditakdirkan mungkin berpaling dari ajaran sebenar..maka hamba-Mu ini memohon agar Kau jemput hati ini ketika masih mentauhidkan-Mu ya Allah..dan kau kekalkanlah nikmat Islam dan iman dalam sanubariku..sehingga ke hembusan nafasku yang terakhir..." amin..yarabbal 'alamin..

harap rakan2 sudi aminkan doa ini...syukran kathira...
wallahu'alam

Salwa Mohd Saleh

A WAHM of 3 boys who wish to be extraordinary.

No comments:

Post a Comment