Salwa sebagai Pemidato Khas di AMK KISAS 2015

Assalamualaikum warah matullah

23 April yang lalu adalah sesuatu yang sangat mengujakan saya kerana hari itu saya kembali ke pangkuan Kolej Islam Sultan Alam Shah (KISAS) kerana telah dijemput sebagai Pidato Khas sempena Majlis Anugerah Kecemerlangan KISAS 2015.

Sewaktu menerima jemputan menyampaikan pidato ini bulan lepas, saya terkejut dan terharu kerana ianya penghargaan yang tinggi buat saya yang tidak seberapa.
KISAS ada tempat yang unik di hati saya.
Mengimbau kembali kenangan sewaktu di sana, dengan guru-guru yang sudah seperti ibubapa sendiri dan umpama rakan baik, kawan-kawan yang saling membantu dan segalanya yang istimewa membuatkan saya setuju dengan pelawaan tersebut.

20 minit bukanlah senang untuk saya menceritakan kisas suka duka di bumi Waqafan. Saya cuba memberi makna kejayaan dalam hidup bagi seorang mukmin dan saya berharap hadirin semalam dapat sedikit manfaat dari apa yang cuba saya sampaikan.



Hatta ketika menulis saat ini saya masih kehilangan kata-kata yang terbaik untuk menyampaikan betapa bertuahnya saya menjadi sebahagian warga KISAS.

Terima kasih kepada semua AK perlaksana AMK atas kepercayaan ini, terima kasih kepada keluarga terutama suami tercinta yang juga satu batch dengan saya di KISAS dahulu Dr. Khairil Idham Ismail yang sudi menemankan, terima kasih kepada semua guru dan warga kisas yang meraikan.







Saya mohon maaf atas kekurangan dalam penyampaian atau apa yang tersalah dan silap
Kerana saya lupa dan terhutang pula serangkap pantun, saya sertakan disini sebagai ganti

Akar keladi melilit selasih,
Selasih tumbuh tepian taman;
Kalungan budi junjungan kasih,
Mekar ingatan sepanjang zaman.

Salam mesra,
Salwa

Salwa Mohd Saleh

A WAHM of 3 boys who wish to be extraordinary.

No comments:

Post a Comment