Adakah ESP Shaklee selamat?

Asalamualaikum wbt

Soya antara makanan yang sering menjadi bualan dan 'cerita hot' kerana pelbagai mitos yang berlingkar di sebaliknya. Wah, saya cakap pun dah macam buat slot siasatan aje.

Ok, takmo serius sangat deh.

Memang ade orang allergy kacang dan termasuk juga soya ni. Anak saya yg sulung pun allergy pada sebarang kekacang termasuk soya. Tapi tidaklah bermakna soya ni penuh keburukan. Soya sangat banyak manfaat tau.

Bercakap pasal soya yang GMO dengan Non GMO, itu sangat penting sebab tulah yang membezakan kualiti dan khasiatnya. Kalau utk produk Shaklee, semua produk berasaskan soya kami di perbuat daripada SOYA TANPA GMO. Makna kata, tidak di modify atau di ubah suai lansung DNA nye.  Selamat dan semulajadi!

Saya dah ceritakan dulu kebaikan dan KELEBIHAN MENGAMBIL ESP SHAKLEE (tekan utk maklumat lanjut)




Utk cerita lebih details, kita tengok kenapa anda perlu BELI ESP SHAKLEE



SEBAB 1: DITANAM SECARA ORGANIK


Kacang soya ni perlu organik tanpa sebarang gangguan bahan kimia. Ini penting utk  memastikan nutrisi di dalam kacang soya tu tidak berkurangan. Dan dari kajian, sudah terbukti ada hubungkait antara kanser dan nitrates.. Jadi amatla penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan disepanjang proses pembesaran kacang saya


SEBAB 2: TIDAK DIUBAH SUAI GENETIK


Seperti yang saya sebutkan kat atas, bahaya ambil kacang soya yang telah di ubah genetik  nye. Kita kene carik yang NON GMO sebab secara tk sedar, yang telah di ubah suaiu ni ade toksin yang dibina tanpa disedari menurut kajian  Dr. Louis J. Pribyl saintis dari Brazil.  Sebab ape orang selalu ubah genetik? Sebab lebih murah nnti nk tanam. Tapi bahaya!


SEBAB 3: SOYA SHAKLEE ADA 9 JENIS ASID AMINO


Ni saya nak tekankan. Sangat penting sebab 9 jenis ni akan bantu tubuh kia hasilkan hormon, antibodi, enzim dan jus penghadaman. Jika satu aje kurang, badan kita punya imun boleh kurang sebanyak 30%! Jadi ini akan mengganggu sistem tubuh badan


SEBAB 4: DIBERSIHKAN MENGGUNAKAN AIR, BUKAN ALKOHOL


Proses membuat soy isolate yg menggunakan alkohol akan musnahkan kandungan isoflaven dalam soya. Dan sah sah lah alkohol haram bagi kita umat islam.  Isoflaven ni sangat penting utk kurangkan risiko kanser paru paru dan penting utk seimbangkan hormon badnan kita.



SEBAB 5: BAHAN TIDAK PERLU SUDAH DISINGKIRKAN


Kacang soya mentah ni ada bahan yang "anti-growth" dan "anti-tyrosine" substance. Shaklee menggunakan proses estrak yang menyingkirkan dua perkara ni tapi soya masih dalam keadaan semulajadi dan tidak terkesan. So masih tinggi dengan asid amino dan isoflaven


SEBAB 6: PROSES PEMBUATAN PROTEIN TANPA PEMANASAN


Amino asid dalam soya sangat sensitif pada haba. Kalau di panaskan/dimasak, hingga 50% asid amino boleh musnah.


SEBAB 7: TELAH DITAMBAH KALSIUM


Kenapa penting? Sebab kalau serbuk soya yang sangat berasid boleh sebabkan kerapuhan tulang. Jadi tambahan kalsium perlu utk meneutralkan kembali kandungan asid dalam serbuk soya tu


Jadi, sekarang kita dah tahu yang Shaklee menghasilkan ESP dari sumber soya yang sangat baik dan semulajadi malah proses nya juga sangat di jaga dan dikawal rapi.




Jika anda berminat, boleh dapatkan ESP ini dengan hanya RM159 sahaja. Setiap pembelian dengan salwasaleh.com, anda akan mendapat ebook 10 Resepi ESP yang hebat ini secara PERCUMA! (Harga biasa bernilai RM20)




Boleh hubungi saya dengan W/A di talian 0195558027 ye. Atau emailkan ke salwamohdsaleh@gmail.com

Love,

Salwa

Salwa Mohd Saleh

A WAHM of 3 boys who wish to be extraordinary.

No comments:

Post a Comment